Уявіть собі, ви прилітаєте в країну, проходите митний контроль, йдете до конвеєрної стрічки за своїм багажем, а його немає. На жаль, із багажем може трапитися все, що завгодно: загубили, зіпсували, переплутали. Що робити в таких ситуаціях? Ми написали кілька порад для наших туристів.
Відповідає за ваш багаж під час польоту авіакомпанія, рейсом якої ви прилетіли. Вона ж і компенсує вам втрату. Тому насамперед потрібно знайти представника авіакомпанії. Вас попросять пред’явити квиток із наклеєним багажним купоном і детально розпитають про те, якого кольору, розміру та форми була ваша валіза, чи мала вона особливі прикмети, а також поцікавляться її вмістом. Також складуть акт про втрату і почнуть шукати. У співробітника авіакомпанії, який допомагав складати акт, не зайвим буде взяти телефон – не виключено, що з пошуком багажу виникнуть проблеми. Найчастіше авіакомпанії пропонують невеликий, але абсолютно безоплатний кредит – щоб було на що купити нові предмети першої необхідності: зубну щітку, гребінець і пару свіжих шкарпеток. На велику суму не розраховуйте, але доларів 50 отримаєте.
Більшість міжнародних авіакомпаній підключені до системи світового пошуку багажу. Тому складений на комп’ютері акт одразу вноситься в загальну мережу пошуку, де система починає шукати відповідності між заявкою пасажира та інформацією про знайдений багаж. Щойно система показує, що багаж знайдено, і вказує місце його знаходження, співробітник авіакомпанії з’ясовує, за який час багаж може бути доставлений, та інформує про це пасажира.
Максимальний час пошуку – 21 день. Як правило, багаж відшукується набагато раніше. Якщо протягом 5 днів з моменту складання акта розшуку нічого не знайдено, пасажиру пропонують скласти докладний список того, що було у валізі. А якщо за три тижні її так і не знайшли, багаж вважається загубленим або вкраденим.
Якщо протягом 21 дня з моменту втрати багажу його не знайдуть, авіакомпанія зобов’язана виплатити вам компенсацію. Хоча щодо цього не спокушайтеся: всі авіакомпанії виплачують пасажирам лише по 20 доларів за кілограм ваги втраченого багажу. Причому найчастіше авіакомпанії байдуже, чим були забиті ваші сумки – старою білизною або дорогими вечірніми туалетами. Однак якщо у вас збереглися чеки на куплені речі, вам можуть частково або навіть повністю виплатити за ці речі гроші.
Бажаємо вам ніколи не потрапляти в такі ситуації, а якщо така неприємність все ж таки сталася, пам’ятайте, що ви завжди можете проконсультуватися з менеджерами “ХО”, які завжди підкажуть, до кого звернутися і що робити.