icon_button

07.06.2013

5 головних міфів про роботу у туризмі

Цей пост мене змусив написати черговий шквал резюме, який обрушився на нас після відкриття вакансії менеджера з туризму в компанії "ХО". Я вирішив трохи більше прояснити деякі деталі.

5 головних міфів про роботу у туризмі

Абсолютно точно робота в туризмі громадською думкою зараховується до най-най жаданіших. І справді: знай собі, подорожуй, у перервах між вояжами сиди в затишному офісі й неспішно веди розмови про всякі там Мальдіви з Доміініканами. Ну насправді все майже так і є. Майже.

Нижче я розповім про головні стереотипи щодо роботи в туризмі.

Міф 1. Працювати в туризмі – це означає багато подорожувати

5 головних міфів про роботу у туризмі

Реальність. Найкращий друг менеджера з туризму – ноутбук. Другий – гугл. Більшу частину часу вони перебувають разом, у цій веселій компанії, в екзотичному офісі неподалік від дому. 90% робочого часу турагент проводить в інтернеті або спілкуючись із туристами та партнерами. На жаль, не з Домінікани.

Подорожують працівники туризму не більше і не менше, ніж прості смертні. До звичайних подорожей додаються хіба що рекламні тури один-два рази на рік. Разом дві-три-чотири подорожі на рік. Багато наших клієнтів, скромні податкові інспектори, наприклад, відпочивають частіше.

Міф 2. Туризм – не ядерна фізика. Навчитися може кожен!

5 головних міфів про роботу у туризмі

Реальність. Претенденти на посаду менеджера з туризму, які не мають досвіду, часто говорять про так звану “швидку здатність до навчання”. Свого часу ми перестали реагувати на таку перевагу претендента.

Річ у тім, що робота турагента складна. Точно не простіша за роботу, скажімо, юриста чи завбазою. Для того, щоб туристи залишалися задоволеними, необхідний професіоналізм. Він полягає у володінні величезним обсягом інформації, часто дуже детальної, високими навичками спілкування з людьми, красивим мовленням і багатим особистим досвідом. Дуже важливо вміти приймати швидкі рішення і не тупити, коли цього робити не можна. Деякі з цих якостей насправді майже вроджені.

Міф 3. Робота в туризмі – це і не робота навіть. Фактично відпочинок.

5 головних міфів про роботу у туризмі

Реальність. Ті, хто думають, що туризм – це легка прогулянка, помиляються. Ось кілька фактів:

  • Ми працюємо тоді, коли інші відпочивають. А це означає на Новий Рік, на травневі та влітку, будь ласка, нічого не плануйте!
  • Робочий день, на відміну від інших трудівників, може початися рано, а закінчитися пізно. І ніхто не знає наскільки.
  • Люди – вони різні. Причому для нас дивна людина, це та, яка не дивна. Про найдивніших людей я розповім в окремому пості.

Насправді в туризмі зможуть працювати тільки ті, хто отримують задоволення від стану постійного стресу і безперервної запари. Любителям тихої гавані краще шукати іншу роботу.

Міф 4. Це так здорово: робота з людьми!

5 головних міфів про роботу у туризмі

Реальність. На практиці багато хто виявляється не готовим до цієї самої “роботи з людьми”. У якийсь момент її може стати занадто багато.

У нас усе зав’язано на людях. “Все” означає “взагалі все”. Людині, не готовій приймати і розуміти інших людей (як туристів, так і колег) буде складно. Людині, яка не має таких поглядів, майже неможливо зрозуміти, чому на неї кричить турист через ліжка, які виявилися на 10 см коротшими за очікувані, або відсутність сиру Камамбер на сніданку в готелі.

Міф 5. Менеджери з туризму їздять на Лексусах

5 головних міфів про роботу у туризмі

Реальність. Це правда, я знаю менеджера з туризму, який їздить на Лексусі. Одного.

Загалом менеджери з туризму заробляють плюс-мінус стільки ж, скільки співробітники інших сфер. Це справедливо і щодо власників агентств, і щодо їхніх керівників. Золотою лихоманкою не пахне. Є важка праця, яка приносить результати, якщо її зроблено добре.

Поділитися