Привіт! Меня звати Олександр Довгопол, я засновник туристичної компанії "Хороший Відпочинок". Ми - одне з найвідоміших і найбільших турагентств в Україні. Питання, яке мені ставлять частіше за інших: як відрізнити.
Олександр Довгопол
Привіт!
Меня звати Олександр Довгопол, я засновник туристичної компанії “Хороший Відпочинок”. Ми – одне з найвідоміших і найбільших турагентств в Україні. Питання, яке мені ставлять частіше за інших: як відрізнити хороше турагентство від поганого, якщо їх (і тих, і тих) у нашій країні хоч греблю гати? Що ж, запитували – розповідаю.
В Україні 6000 турагентств. В Одесі – 300, у Києві – під пару тисяч. З них тільки 5% – це дійсно професіонали, які знають, як організовувати подорожі. Решта – на жаль і ах! – відкрили турагентства, щоб не сидіти вдома, щоб було, де зустрітися з подружками, ну і так далі.
Усі турагентства продають одні й ті самі путівки. Тут ви запитаєте: як одні й ті самі? Ось так. Це тема для окремої статті, але зараз просто прийміть як факт: у всіх турагенціях на 99% продається одне й те саме та ще й за однією і тією ж ціною. І тур, який ви можете купити в турагентстві Чебурек Тревел, ви точно так само можете купити в турагентстві Ватрушка Тур.
Окей, гугл. То чим же тоді вони відрізняються один від одного, якщо продають одні й ті самі валянки? Для відповіді на це запитання їдемо далі.
Тепер подумайте на секунду про… кефір. Наприклад, ось про такий.
А тепер давайте припустимо, що він вам потрібен просто зараз. І, припустимо, у вас є два способи його купити:
Спосіб 1. У супермаркеті типу Le Silpo
.
Спосіб 2. У магазині “Продукти 24” в підземному переході біля метро в спальному районі з неблагополучною криміногенною ситуацією
В обох випадках ви купите абсолютно однаковий кефір виробництва білоцерківського молокозаводу. З абсолютно однаковою жирністю, щільністю, в абсолютно такій самій пластмасовій пляшці. Ба більше, ціна на цей кефір буде приблизно однаковою і там, і там.
АЛЕ!
В одному випадку на вас чекатиме приємна атмосфера, ввічливі хлопці на касі, можливість купити до кефіру ще й круасан і розрахуватися вашою золотою карткою Приватбанку. А в іншому – зла на життя тітка Галя, обрахунок на рівному місці і з імовірністю 50/50 простроченість головного героя цієї історії.
Що виберете ви за інших рівних умов?
Висновок: з путівками (читай – з турагентствами), так само, як і з кефіром, має значення не стільки те, що ви купуєте, скільки те, як ви можете це зробити.
Отже, тепер ми знаємо, що всі турагентства продають одне й те саме, за однією й тією самою ціною і відрізняються за великим рахунком тільки тим, як вони це роблять, Тому ми можемо спокійно переходити до цих “як”.
Усі погані турагентства маленькі. Ні, вони навіть не маленькі, вони мікроскопічні. Майже у всіх поганих турагентствах працює одна, дві або три людини. Тобто заробляє турагентство мало. А путівки коштують дорого. Тому якщо щось піде не так – все, припливли.
Через ось цю тотальну різницю між маленьким заробітком поганого турагентства і великою вартістю путівки виникають усі основні проблеми.
Наведу приклад:
Що робить погане турагентство в такій ситуації? Правильно, морозиться. Каже, мовляв, ви ж самі нам розповідали, що гори найбільше на світі любите. Ну, якщо хочете, то доплачуйте 500 доларів (зазвичай 550 просять – щоб ще трошки зверху заробити) і ми вас переселимо.
Що роблять у такому разі в ХО? Правильно, дістають свої 500 доларів, платять, клієнту нічого не розповідають навіть. Тому що хороше турагентство, воно як арбітр у футболі, має бути непомітним.
Про випадки, коли погане турагентство просто бере гроші клієнтів, нікуди не переказує, а витрачає на хутра з перлами, навіть розповідати не буду. Туристи просто дізнаються в аеропорту, що нікуди не летять. Таких випадків – кілька десятків на рік щороку. Просто жах.
Уявіть. Ви приходите до стоматолога, сідаєте в крісло зручніше, до вас підходить чарівний лікар, бере до рук бор-машину і каже змовницьки: “Ну що, зараз будемо вам зубки лікувати. Я, до речі, сьогодні другий день на роботі, до цього металопластиковими вікнами займався”
Ви будете сміятися, але така ситуація в туризмі щодня. Тільки вголос вам про це ніхто не скаже. Плинність у турагентствах шалена, і більшість менеджерів з туризму – це наспіх перенавчені продавці біжутерії та холодильників. Іноді – працівники архівів. Одного разу до нас приходило резюме гінеколога.
Гарне турагентство знає: співробітники – це його головний актив. І готове душу покласти на те, щоб знайти й утримати найкращих. У ХО деякі менеджери працюють по 5 років і я зроблю все, щоб працювали ще 15. Тому що для вас турагентство – це той менеджер, з яким ви спілкуєтеся.
Наші менеджери щонайменше по 2 рази на рік їздять у рекламні тури, де дивляться по 70-80 готелів, щоб повернутися і бути для вас очевидцем. У нас десятки освітніх заходів на рік. Ми вчимо менеджерів виявляти побажання клієнтів краще, ніж це можуть зробити самі клієнти. Ми вчимо не тільки країни та готелі, а й орфографію з пунктуацією. Ми вчимо психологію. Ми вчимо англійську мову.
Наші менеджери пишаються, коли їх називають Професіоналами з великої літери та пишуть про їхню роботу відгуки, від яких сльози навертаються на очі.
Хто працює в поганих турагентствах? У кращому разі найгірші з кращих. При цьому немає освіти, немає подорожей, немає культури. Тому якщо після спілкування з менеджером такого турагентства вам подумалося “щось вона взагалі мене не розуміє”, то найімовірніше варто спробувати іншу компанію.
У туризмі зараз усе онлайн. Щоб просто бронювати путівки, не потрібно навіть виходити з офісу. Ви підписуєте договір, менеджер бронює. На цьому все закінчується? Ні, тільки починається.
Ми жартуємо, що в туризмі стандартно тільки постійна наявність нестандартів.
У всіх цих ситуаціях рішення залежатиме тільки від того, чи може ваше турагентство за вас постояти. Якщо десь фраза “зв’язки вирішують все” і має значення, то це точно в таких історіях. У нашій роботі тільки 10% усіх відносин регулюється договором, який ви укладаєте в офісі. Все інше тримається на особистих зв’язках з готелями, авіакомпаніями, туроператорами.
Ось приклад.
Ми дуже багато вкладаємо у відносини: знайомимося з готельєрами, запрошуємо їх до себе в гості. Усе для того, щоб знати: у кожній ситуації клієнти ХО отримають найкращий сервіс, який тільки може бути.
Ніхто не любить чекати. Ось Фейсбук витрачає мільярди, щоб сайт завантажувався на мілісекунди швидше. Українські турагентства, звісно, не Фейсбук, але різницю ви теж відчуєте. Я сам, як таємний покупець, тестував, як відповідають своїм клієнтам інші турагентства і знаю, що інколи на відповідь на просте запитання можна чекати вічно. Чому? Тому що швидко – це складно.
У ХО справа йде по-іншому.
Ціни на 95% турів ви можете знайти онлайн самостійно за секунди. Так, ми витратили величезну кількість сил і часу, щоб створити, можливо, найкращий пошуковик турів в Україні. Зате тепер у вашому розпорядженні всі тури всіх основних українських туроператорів, зібрані в одному місці. Обирайте й одразу будемо бронювати: ціни актуальні.
Далі. У нас максимально автоматизовані всі внутрішні процеси. Дуже багато професійних програм, які перетворюють пошук по 100 сторінках на пошук по одній. Плюс організація роботи: кожному менеджеру, який працює з вами, допомагають ще двоє людей, які виконують чорнову роботу.
У підсумку ви знаєте, що отримаєте те, що хочете, дуже і дуже швидко.
Ми обговорили основні моменти, від яких насамперед залежить ваше враження від роботи турагентства. Ось тут ви можете глянути ще кілька десятків причин, чому вам є сенс бронювати в “Гарному Відпочинку” або іншій хорошій турагенції.
Мам справді хочеться, щоб ідеально пройшла не лише ваша відпустка, а й приготування до неї, а наприкінці залишився правильний післясмак.
Бажаю вам побільше подорожей і більше радості в житті!
ПЛАНУЄТЕ ПОДОРОЖ?
Залишіть запит, наші спеціалісти запропонують вам кращі варіанти за вигідною ціною