Ми продовжуємо зустрічі з цікавими людьми зі світу туризму. Напевно ви вже читали наше інтерв’ю з Ольгою Кобзар з Mouzenidis Travel. Сьогодні ж у нас в гостях новопризначений директор одеського офісу туроператора JoinUP - Костянтин Подройкін.
Директор представництва туроператора JoinUP! в Одесі. Понад 6 років працює в туризмі. Відвідав понад 20 країн. Захоплюється сноубордом, любить класичний рок.
Один з найбільших багатопрофільних туроператорів в Україні. Провідні напрямки: ОАЕ, Індія, Шрі-Ланка, Єгипет, з сезону 2015 року – Туреччина.
Насамперед вітаю тебе з новою посадою. Як проходить акліматизація? Чи пройшла вже? Які відчуття від перших днів роботи в JoinUP?
Враження про роботу поки що тільки позитивні. У компанії зібрана дуже хороша команда як в одеському, так і в київському офісі. Я був кілька днів у Києві наприкінці тижня перед 8 березня і застав захід, який мені дуже приємно було бачити: 6 березня, у п’ятницю, чоловічий колектив офісу зустрічав жіночу частину колективу з квітами, з привітаннями, з келихами шампанського і під живу музику саксофоніста. Стало відразу зрозуміло, що атмосфера в компанії дуже хороша, дружня. Зі спілкування зрозуміло, що всі співробітники є патріотами до своєї компанії. Усі працюють у команді заради однієї ідеї і це дуже приємно, це відчувається. Крім цього, багато заходів відбувається всередині компанії, наприклад, безкоштовне вивчення англійської мови. Зараз плануються тренінги для співробітників, які займаються безпосередньо роботою з партнерами. Видно, що компанія зацікавлена в кваліфікованих співробітниках, готова розвивати свій колектив, своїх працівників.
Загалом, із корпоративною культурою все на вищому рівні?
Так, компанія з європейськими цінностями, європейським підходом до побудови роботи. Навіть організація роботи в центральному офісі у форматі Open Space багато про що говорить.
Як Google!
Так, переймають досвід європейських компаній, впроваджують постійно щось нове. Це класно.
Чудово. А що особисто ти плануєш привнести в роботу одеської філії?
Моє завдання, в першу чергу, налагодити індивідуальний підхід, з яким я завжди підходжу до роботи, в якій би компанії я не працював. Тому що на сьогоднішній день компанія JoinUP! працює як фабрика, а за великих об’ємів не завжди виходить “зазирнути в кожну упаковку”, індивідуально підійти до кожного агента або кожної ситуації, яка виникає під час роботи. Своє завдання зараз я бачу саме в цьому. Тому що продукт є, продукт дуже хороший, за дуже хорошою ціною. Більшість програм, які заявляє компанія – здійснюється на власній чартерній програмі, тобто один із бортів МАУ практично працює на JoinUP! Дуже хороший контрактинг за рахунок великих обсягів перевезення. Ось ще привнесемо трохи індивідуальності, трохи попрацюємо над якістю продукту. І я впевнений, що позиції JoinUP! ще більше зміцняться на туристичному ринку. Почав я зараз з того, що проводжаю кожен рейс з Одеси в аеропорту особисто.
А для чого?
Іноді в аеропорту були якісь складнощі з синхронізацією, я вирішив контролювати це перший час особисто.
Бували ситуації, коли агенти бронювали туристів в останній момент і через технічні нюанси в одеському аеропорту не завжди ці останні бронювання було видно в системі у FlyDubai. Насправді це не проблема, просто це потрібно було проконтролювати і ситуація вирішувалася миттєво. Тому я налагодив зараз контакти з представниками FlyDubai в Одесі, ми з ними щільно співпрацюємо з усіх питань.
Зверніть увагу! Під час воєнного стану вильоти з України не здійснюються, але ми запропонуємо вам найзручніший варіант вильоту з найближчих країн
Чого агентам чекати? Чи відчуємо ми якісь зміни у зв’язку з твоїм приходом?
Звісно. До роботи в операторських компаніях я працював в агентстві, як і ви, загалом-то. Знаю, як сприймається робота з боку агента і з якими складнощами ви стикаєтеся. Тому завжди захищаю насамперед інтереси партнерів та їхніх туристів, хоча і є співробітником оператора. Я знаю, що агентства завжди на першій лінії, весь удар насамперед вони беруть на себе. Я все це розумію, ціную і поважаю вашу працю, і, якщо трапляються якісь спірні ситуації, намагаюся максимально лояльно ставитися до агентств.
Що у вас із продажами? Відчули цей лютий доларово-мобілізаційний?
Загалом лютий традиційно нелегкий місяць у туризмі. Продажі в лютому навіть у хороші часи трошки спадали. До того ж негативно вплинув на роботу відхід одного з великих гравців на ринку – NewsTravel. З одного боку, здавалося б, пішов великий конкурент і певною мірою операторам мало б бути легше, зокрема JoinUP, бо JoinUP з NewsTravel були основними конкурентами в регіонах по Еміратах, Шрі-Ланці, Гоа. Але тим не менш тут ситуація не та, в якій можна було б позловтішатися, тому що це удар для всього ринку і це торкнулося всіх. Як агентів, туристів, так і інших операторів.
Ось до речі, скажу на цю тему. Для наших туристів цей відхід залишився майже непоміченим. Першу пару днів, коли по телевізору крутили, хтось ще ставив запитання, але загалом це формулювали так: “Ми чули, що десь хтось розорився.” Але сказати, що це сильно вплинуло на споживчу поведінку… Ми, наприклад, цього не відчуваємо.
На щастя, ваших туристів це не торкнулося.
На жаль, торкнулося.
Але не такої, мабуть, великої частини. Ви правильно вибираєте партнерів.
На щастя, так
Наскільки я знаю, у деяких агентів були досить великі складнощі, і багато туристів не змогли вирушити на свій відпочинок, за який заплатили. Насамперед це негативно вдарило по тих туристах, які в цю ситуацію потрапили, але частково зачепило і тих, хто тільки планував свій відпочинок, наприклад, за раннім бронюванням, і вирішив відкласти покупку. І таких туристів насправді чимало, тому що у NewsTravel була непогана частка ринку.
Як ти зараз вважаєш, ця частка перерозподілиться між іншими операторами? Наскільки ви постараєтеся в цьому перерозподілі взяти участь?
Щодо регіональних ринків, зокрема Одеси, то 80% осінньо-зимових напрямків, я маю на увазі Емірати, Шрі-Ланку, Гоа, однозначно перейде до JoinUP, бо більше просто нема до кого.
Як ти вважаєш, чи можуть інші оператори цим скористатися і вийти в цей сегмент?
Якби це був інший рік, хороший, то однозначно цю нішу зайняли б миттєво, вона б не залишилася порожньою… Але цього року багато операторів оптимізували свої програми і займати зараз нові ніші вони, гадаю, не зважаться. Тому що це ризики, це великі інвестиції.
Якщо вже підняли цю тему, розкажи, будь ласка, як із фінансовим становищем у JoinUP? Чи можемо ми бути всі спокійні, що у вас усе добре і без побоювання направляти до вас своїх туристів?
Загалом питання звучить дивно з огляду на те, що я прийняв рішення піти працювати в компанію JoinUP (ульбиается – ред.). Звичайно, мене теж турбували питання про платоспроможність, фінансову стабільність оператора, і перед тим, як обійняти посаду керівника, я, звісно ж, поставив їх керівництву компанії. Мене цікавило ціноутворення, тому що ціни у компанії явно нижчі, ніж в інших, я знайшов відповіді на свої запитання і можу сказати, що компанія стабільна і перспективна.
Так ось звідки дрова? У чому секрет? Чому такі низькі ціни? Якийсь контрактинг, до якого не здатні інші гравці ринку? Чи у вас є якісь ексклюзивні умови? Або у вас є чарівна паличка і золота рибка?
Це пов’язано з тим, що турпродукт виготовляється як на фабриці. При цьому компанія отримує ефект від масштабу. Наприклад, чартерні програми з Одеси на Туреччину, Єгипет, Чорногорію здійснюватимуться на власних бортах. Маючи цілий борт, оператор має більше можливостей у ціноутворенні. До того ж, маючи великі обсяги перевезення, можна говорити про якийсь ексклюзивний контрактинг у приймаючій стороні. Це можуть бути ексклюзивні готелі або ціни. Чим більше зобов’язань бере на себе оператор, тим нижча ціна. Обсяги великі, по Єгипту JoinUp посідав перше місце на кінець 2014 року. З перевезення на FlyDubai у JoinUp однозначно найбільший обсяг. Звідси такі ціни.
У цьому світлі цікавий обсяг Туреччини, яку ви заявили на літо. Чи розраховуєте ви і тут стати лідером? І чи плануєте ви і тут усіх здивувати найнижчою ціною? І якщо так, то за рахунок чого?
Загалом JoinUp ставить перед собою завжди одні й ті самі цілі – займати лідируюче місце на ринку. Це ж стосується і Туреччини. Якби мені 3 роки тому сказали, що з’явиться новий великий гравець на ринку Єгипту або Туреччини, я б просто не повірив. Але як показав досвід роботи по Єгипту, нові гравці, які виходять на нові напрямки, можуть витісняти динозаврів, велику п’ятірку, які кілька років тому займали настільки потужні позиції на цих ринках, що здавалося, що потрапити на них практично неможливо. Але на сьогоднішній день великі компанії, які працюють на цьому ринку значно довше ніж JoinUp, не завжди йдуть у ногу з часом. Зараз обстановка така, не тільки в туризмі, а й загалом у бізнесі, що потрібно змінюватися щодня, якщо ти не змінився сьогодні – завтра ти вже відстанеш.
Тебе немає.
Так, тебе вже немає. Тому зараз важливий новий підхід, свіжий. Це не може бути класичний підхід як раніше, практично монопольний, коли великі оператори знали, що той обсяг, який є, він практично завжди завантажується. І ринок був у такому стані, що попит практично збігався з пропозицією. Можна було особливо не думати глобально, не впроваджувати щось нове, тому що справи просто йшли добре. На сьогодні такого немає, постійно доводиться впроваджувати нові інструменти, поліпшуватися, пропонувати нові послуги, нові бонусні програми, використовувати маркетинг максимально. Минулого року JoinUp уже запускав Туреччину з Києва, пробну. Подивилися, підготувалися, врахували деякі нюанси минулого року, щоб цього року повних ходом зайти на турецький ринок. І на сьогоднішній день, навіть з огляду на те, що раннє бронювання йде не так активно, як зазвичай, за продажами з Одеси я можу сказати, що Туреччина у JoinUp вже набирає обертів, Продажі вже є і продажі чималенькі, не поодинокі.
То буде Туреччина у JoinUP цього року найдешевшою?
Щодо низки готелів – так, я не можу сказати, що це стосуватиметься 100% – звісно, ні, але щодо низки базових готелів ціна буде однозначно кращою, ніж у інших операторів.
У чому ще можуть бути ваші переваги порівняно з “динозаврами”?
Щодо Туреччини, то в нас, звісно ж, є низка готелів, за якими в нас є ексклюзивні ціни. Ми зараз запустили акцію FastWay в Туреччину. До низки готелів ми організовуємо трансфер на мікроавтобусах, в яких їде 1-2 сім’ї, – практично індивідуальний трансфер, який заїжджає лише до кількох готелів, а не як класичний трансфер, який може проїхати по десятку готелів. До того ж, якщо в нас їде група туристів (від 10 осіб), ми гарантуємо ціну нижче онлайн від 5 до 25%. Крім цього, ми пропонуємо дуже цікаву пропозицію щодо раннього бронювання за умовами оплати. Ми розробили таку систему оплати, за якої зараз до кінця березня (до кінця раннього бронювання), турист, забронювавши пакет, може заплатити тільки 10% вартості, а решту 90% йому потрібно буде оплатити за 2 тижні до вильоту.
Нескромне запитання: а звідки у JoinUP гроші покривати такі великі розриви? Як я розумію, ви розраховуєтеся заздалегідь з готелями, авіакомпаніями.
Ні, це не зовсім так. Великий обсяг перевезення дозволяє нам індивідуально розробляти систему оплати з авіакомпанією. Те ж саме з приймаючими сторонами.
Насамкінець хотілося б почути твої прогнози щодо сезону, що наближається.
На літній сезон очікування досить перспективні, всі програми вже заявлені. Що стосується регіональних вильотів, наших одеських – вони представлені цього року класично: Туреччина, Греція, Чорногорія і Єгипет, який так полюбився туристам минулого року. Я налаштований оптимістично і впевнений, що все стабілізується і на ринку, і в країні загалом. Усе буде в порядку. Усі матимуть можливість і працювати, і відпочивати!
Бесіду вів Олександр Довгопол